Wednesday, January 8, 2014

Cerita Dari Meja

Bulan Disember 2013, setiap hujung minggu aku tidak habiskan masa libur di rumah seperti kebiasan. Hanya minggu pertama di tahun baru ini aku berada di ruang konti dapur.

Ianya malam. Tidak berapa malam. Dalam sekitar jam 8 malam. Aku lewati meja makan yang dihuni sekujur tubuh bersaiz dua pelukan -seorang wanita - ibu kepada anaknya yang naik perawan.

"Hey.." dia menegurku. Aku yakin dia memanggil aku kerana jarak antara kami hanya beberapa langkah. Aku memalingkan muka dalam 90 darjah. Aku melihatnya yang menelan kudapan yang berada di hadapnya sebelum dia menyambung kalimahnya.

"Cinta mu yang dulu tu... siapa tu namanya..?" aku kaget dan seperti mahu cepat-cepat beredar dari situ. Belum sempat aku merialisasikan niat dia menyambung.

"yang anak Hajah Laila tu.. sudah kahwin kan? Ada dia jemput kau?"

Ianya malam. Tidak berapa malam. Dalam sekitar jam 8 malam. Aku mandi tanpa sedar memberus gigi dua kali. Diikuti dengan niat - "Minggu depan aku tak nak balik rumah!" dalam hati.

# Aku masih terfikir dari mana kakak aku yang satu ini dapat info? sahih ke? WTF!

No comments:

Post a Comment